Over parafarma

Inhoudsopgave

Wie zijn we?

Parafarma  is gelegen in de rand van Brussel. Wij bieden een groot aanbod in gezondheid-, verzorging- en schoonheidsproducten voor jong en oud aan en dit tegen de scherpste  prijzen.
Wij verdelen ongeveer 25.000 producten en 300 merken en doorgaans kan je de meeste prodcuten bij ons wel vinden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan je ons steeds contacteren en doen wij het nodige opzoekingswerk voor jou.
Bestellen verloopt makkelijk en snel, 24u op 24u en 7 dagen op 7. Je bestelling wordt geleverd op een locatie naar keuze, in een afhaalpunt van Bpost of bij het Kiala netwerk.

Welke producten verkopen jullie op parafarma site ?

Bij parafarma vind je een uitgebreid assortiment kwalitatieve producten. verzorgingsproducten, voedingssupplementen, schoonheidsproducten, EHBO-producten of accessoires, kortom een uitgebreid en competitief aanbod.
Ik zoek een bepaald product, hoe kan ik dit snel vinden?
Er zijn vier manieren om snel het gewenste product te vinden:
  1. Zoeken
    Als je de naam van het product kent, dan kan je het gewoon ingeven in de zoekbalk. Via deze zoekfunctie kan je snel en eenvoudig het gewenste product vinden.
  2. Navigeren op basis van categorieën
    Indien je een oplossing zoekt voor een bepaald probleem kan je ook navigeren door de categoriën. Dit is zonder twijfel de beste manier om een aantal gelijkaardige producten met elkaar te vergelijken. Je kan de getoonde lijst van producten op ieder ogenblik verfijnen door te filteren op merk, prijs.
  3. Navigeren op basis van merken
    Ben je daarentegen een fervente gebruiker van een welbepaald merk, dan is het waarschijnlijk meer aangewezen om op zoek te gaan naar het gewenste product op basis van dat merk. In de linkerkolom vindt je een merkentabel alsook een schuifbar voor prijskeuze waardoor je ook kan filteren op prijs
  4. Navigeren op basis van de alfabetische productenlijst
    Wanneer geen van de voorgaande manieren je een oplossing heeft geboden, kan je nog ons alfabetisch overzicht van alle producten raadplegen.

Ik kan een bepaald product niet vinden. Kunnen jullie mij helpen?

Stuur ons gewoon een mailtje op arcofarma@telenet.be en we kijken het met plezier voor je na!
 

Ik weet niet zeker welk product ik nodig heb, kan ik hierin advies krijgen?

Om het juiste advies te krijgen kan je je best eerst registreren en daarna je vraag stellen via ons contactformulier. Op die manier beschikken we meteen over de nodige gegevens om terug contact met je op te nemen en je het beste advies te geven
 

Verpakking en productinformatie

De verpakking en de informatie op de verpakking van de producten die wij verkopen op onze websites zijn in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.
Indien u de producten buiten België laat leveren, dan moet u weten dat de verpakking en de informatie op de verpakking van de producten niet in de officiële taal van uw land zullen zijn.
Indien u op onze websites besteld dan gaat u hiermee akkoord.
 

Er staat geen bijkomende informatie bij het product dat mij interesseert? Wat nu?

We doen ons best om onze database zo goed mogelijk aan te vullen door vaak contact op te nemen met de verschillende laboratoria. We bieden rond de 20.000 producten aan en het aanvullen van de informatie en foto's is een prioriteit. Indien je vragen hebt over een bepaald product, contacteer ons gerust voor meer informatie. Dan maken we meteen van de gelegenheid gebruik om die informatie aan te vullen op de site.
 

Hoe weet ik of een bepaald product op voorraad is?

Alle producten krijgen een status mee. De status duidt aan of de producten op voorraad zijn in onze parafarmacie of bij een van onze leveranciers. Alle thuiszorg producten worden vanuit Holland verstuurd en hierbij maken we gebruik van een online status die je meteen aangeeft of iets voorradig is.
De volgende statussen zijn mogelijk:
  • In winkelmandje
    Het product is op voorraad en kan geleverd worden.
  • Tijdelijk niet beschikbaar
    Het product is tijdelijk niet beschikbaar, maar zal op een later tijdstip weer verkrijgbaar zijn. Je kan altijd je e-mailadres achterlaten als je bericht wil krijgen wanneer het weer op voorraad is.
  • Uit handel
    Het product is uit handel genomen en niet meer verkrijgbaar.
  • Niet beschikbaar
    Deze producten zijn enkel verkrijgbaar op voorschrift en kunnen niet online besteld worden.Je kan enkel producten bestellen en laten leveren die op voorraad zijn.

Hoe kan ik mij registreren?

Tijdens de afsluitfase bij de verkoop kan je uw volledig profiel ingeven.
 

Welke gegevens houdt u bij? Waarom?

  • De login-gegevens zodat je je kan aanmelden op je persoonlijke account bij Parafarma
  • Je adresgegevens voor de levering aan huis
  • Je e-mailadres om je te informeren over je bestelling & indien gewenst houden we je ook op de hoogte van de recente aanbiedingen, promoties & nieuwe producten.
  • Je telefoonnummer voor direct contact bij problemen in verband met een bestelling of levering
 

Waarom wordt er een telefoonnummer gevraagd bij registratie?

Dit vragen we voor als er een probleem zou zijn met je bestelling of levering. Je zal trouwens altijd ee mail ontvangen met een tijdstip waarbinner er zal geleverd worden.
 

Hoe kan ik me inloggen? Wat is mijn login?

In de bovenbalk  staat een knop “login ” Om je aan te melden dien je je gebruikersnaam en paswoord op te geven. De gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt. Het paswoord heb je zelf gekozen tijdens je registratie.
 

Wat als ik mijn paswoord vergeten ben?

  • Meteen na de registratie hebben we naar het opgegeven e-mailadres een mail gestuurd met de gebruikersnaam en paswoord in.
  • Als je je paswoord niet meer kent, kan je via de opgegeven link een nieuw paswoord aanvragen. We sturen dan een link naar je emailadres om je paswoord te resetten.
 

Hoe werkt het winkelmandje?

Het winkelmandje is een virtueel winkelmandje waarin je alle producten plaatst die je wil bestellen. Het winkelmandje vind je altijd terug op de website aan de rechterkant van het scherm.
Zowel in de productenlijst als op de detailfiche van een product kan je op ieder moment een product toevoegen aan dit winkelmandje. Daarbij kan je ook de gewenste hoeveelheid aanpassen door een drop down pijltje te gebruiken om de aantallen te kiezen die je wenst toe te voegen.
 

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol afgerond werd?

Uw bestelling is succesvol als je:
  • Als je de drie fases van de bestelpagina hebt doorlopen en de verkoopsvoorwaarden en privacy statement hebt aangevinkt
  • een bevestigingsmail ontvangen hebt met betalingsinstructies indien je gekozen hebt voor betaling via overschrijving
  • een bevestigingsmail ontvangen hebt indien je gekozen hebt voor online betaling via het beveiligde Ogone-systeem
 

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn bestelling?

Ja, je kan een factuur ontvangen voor je bestelling.
Daartoe moet je de keuze van zakelijke klant aanvinken en de nodige bijkomende gegevens als BTW nummer ingeven. Daarna ontvang je de factuur bij de verzending van het pakket alsook kan je de factuur na iedere bestelling downloaden.
Opgelet: facturen voor zakelijke klanten zijn enkel mogelijk voor Belgische zakelijke klanten.
 

Wat is mijn bestelnummer?

Het bestelnummer is een oplopend getal dat je op alle documenten zal terugvinden zijnde :
De mail met betalinginstructies wanneer u gekozen heeft voor een betaling met bankoverschrijving.
De mail die je informeert dat uw bestelling klaar is voor verzending
De verzendnota

Kan ik de verwerking van mijn bestelling nagaan? Kan ik de status van mijn bestelling zien?

Via e-mail houden we je op de hoogte van de status van je bestelling. Zo krijg je een e-mail wanneer:
  • je bestelling correct geregistreerd werd
  • je betaling ontvangen is en je bestelling verzendklaar gemaakt wordt
  • het pakket met je bestelling onderweg is voor aflevering

Wat is een promotiecode?

Een promotiecode is een code die je van Arcofarma krijgt, om een voordeel/promotie/korting op een bepaald product of bestelling te verkrijgen. Deze code kan je eveneens in sommige verzendeing terugvinden aangezien de toekenning ad random gebeurt.

Hoe gebruik ik mijn promotiecode?

Vooraleer je je bestelling bevestigt, kan je in de eerste stap bij het maken van een bestelling een promotiecode invoeren. De inhoud van je mandje wordt automatisch aangepast naargelang de ingevoerde code.

Hoe kan ik veilig betalen?

Als je een bestelling plaatst bij Parafarma kan je online betalen of via een bankoverschrijving. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Ogone, marktleider op het vlak van online beveiligde betalingen.
Na het bestelproces op de website van Parafarma, kom je – wanneer je gekozen hebt voor online betaling – automatisch terecht op de beveiligde site van Ogone. Je versleutelde betaalgegevens zijn via een beveiligde SSL-verbinding ingevoerd in hun systeem. Daardoor zal er nooit kritische betaalinformatie van je opgeslagen worden op onze website.
Op die manier verzekeren wij je maximale veiligheid en kan je je online betaling in alle vertrouwen bij Ogone afhandelen.
 

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Momenteel bieden we de volgende betaalmogelijkheden aan:
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal
  • Overschrijving
Enkel België
  • ING Home’Pay
  • KBC online / CBC online
  • Dexia Direct Net
  • Bancontact / Mistercash (enkel Belgische banken)
  • Maestro
Enkel Nederland
  • iDEAL
Enkel Frankrijk
  • Carte Bleue
 

Ik ben niet zeker dat de betaling correct afgerond werd, wat kan ik doen?

Wanneer de betaling van een bestelling bevestigd wordt aan parafarma, wordt er naar de klant een extra bevestigingsmail gestuurd. Daarmee weet je dan zeker dat de betaling correct afgerond is.
Wanneer je echter problemen gehad hebt bij de betaling, of je denkt een vergissing gemaakt te hebben, neem je best zo snel mogelijk contact op met parafarma. Dit kan via het e-mail parafarma@telenet.be  met als onderwerp “Navraag betaling” en vermelding van het bestelnummer.
 

Op welk rekeningnummer kan ik mijn bestelling via bankoverschrijving betalen?

Wanneer je kiest voor betaling via bankoverschrijving, kan je op de volgende rekeningnummers je betaling doen:

IBAN: BE34 363 071 2224 90
BIC: BBRU BE BB

Wat is een IBAN-code?

IBAN staat voor “International Bank Account Number”. Ze worden gebruikt om internationale transacties tussen rekeningen en banken in verschillende landen vlotter te laten verlopen.
Een IBAN nummer bestaat uit maximaal 34 tekens (alfanumeriek) en bestaat uit 3 delen.
  • De eerste 2 letters stellen de landcode voor
  • De volgende 2 cijfers vormen een controlegetal
  • De overige cijfers vormen het (al dan niet aangevulde) nationaal rekeningnummer
 

Wat is een BIC-code?

BIC staat voor “Bank Identifier Code”. Deze code gebruikt men om banken te identificeren bij internationale betalingen. Een andere oudere benaming voor de BIC-code is het “SWIFT-adres”.
Een BIC-code bevat 8 of 11 tekens (alfanumeriek) en bestaat uit 4 delen
  • Een zelfgekozen bankcode van 4 letters
  • Een landcode van 2 letters, volgens de ISO 3166-1 norm
  • Een plaatscode van 2 tekens
  • Een filiaal- of afdelingsnummer van 3 tekens
 

Wanneer moet ik betalen als ik voor bankoverschrijving kies?

Je betaalt best zo snel mogelijk, aangezien wij je bestelling pas verwerken nadat de betaling (of een betalingsbewijs) ontvangen werd. Indien je je bestelling zo snel mogelijk wenst te ontvangen, dient u gebruik te maken van “online betaling”.
Als je kiest voor een bankoverschrijving, heb je 2 weken de tijd om te betalen. Bij het finaliseren van de bestelling wordt er een mail met de betalingsinstructies naar je opgegeven e-mailadres verstuurd. Daarin staan alle gegevens die je nodig hebt voor de bankoverschrijving zoals:
  • Het rekeningnummer
  • De IBAN-code
  • De BIC-code
  • Het nummer van uw bestelling dat u moet opgeven onder mededeling
 

Kan ik kiezen voor betaling bij ontvangst van het pakket (onder rembours)?

Nee, het is niet mogelijk om te kiezen voor betaling bij ontvangst van het pakket. Gelieve een keuze te maken tussen de beschikbare betaalmogelijkheden.
 

Kan ik betalen met een bankcheque?

Nee, het is niet mogelijk om te betalen met een bankcheque. Gelieve een keuze te maken tussen de beschikbare betaalmogelijkheden.


 

Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?

Voor de levering aan huis doen we beroep op de diensten van Bpost België en het bijhorende netwerk. Voor een levering aan een afhaalpunt maken we gebruik van de diensten van Kiala. Kiala is actief in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
De tarieven voor de verschillende landen zijn als volgt voor verpakkingen tot 5 kg.

Waarde bestelling (in €)   < 50  50 -100 > 100
België   5.00 4.00 0
Nederland, Luxemburg   6.90 5.90 0
Duitsland   6.90 5.90 0
         
Frankrijk, Monaco   10.00 8.00 0
         
Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk   10.00 8.00 0
         
Waarde bestelling (in €)   < 75 75 - 150 > 150
Italië, Denemarken   15.00 13.00 0
Zweden   15.00 13.00 0
Ierland   15.00 13.00 0
         
Waarde bestelling (in €)   < 100 100 - 200 > 200
Estland, Finland, Roemenië, Polen   18.95 13.95 5.95
Slovenië, Bulgarije, Kroatië, Hongarije, Tsjechië, Estland,
Slovakije, Letland, Litouwen
 
  22.95 18.95 7.95
Portugal   17.50 16.50 7.95
Griekenland   18.00 16.50 9.95
 

Het is niet mogelijk om te leveren in andere landen dan vermeld in bovenstaande tabel. Dit om logistieke redenen. Ook vergelegen eilanden zoals de DOM-TOM en de Republiek San Marino (IT) kunnen we niet bedienen.
 

Wat is de leveringstermijn? Wanneer wordt mijn bestelling aan huis geleverd?

De aangegeven leveringstermijn is van toepassing vanaf het moment dat wij je betaling hebben ontvangen, en je daarvan een bevestigingsmail hebt ontvangen.
  • België : 1 à 2 werkdagen
  • Nederland, Luxemburg, Duitsland : 1 à 2 werkdagen
  • Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk : 2 à 4 werkdagen
  • Rest van Europa : 3 à 5 werkdagen

Opgelet: Indien je per bankoverschrijving betaald hebt, begint de verwachte leveringstermijn te lopen vanaf het moment dat wij de betaling via bankoverschrijving geregistreerd hebben. Wij bevestigen de goede ontvangst van een bankoverschrijving per mail. Een betaling via bankoverschrijving zorgt steeds voor vertraging. Afhankelijk van de bank varieert dat tussen 1 en 4 werkdagen.
 

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

Ja, het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je thuisadres te laten leveren. Bij het afrekenen van een bestelling, kan je een specifiek afleveradres opgeven.
Dit raden we ten zeerste aan wanneer je op je thuisadres niet aanwezig kan zijn voor de levering. Je kiest best een leveringsadres waar iemand voor jou het pakket in ontvangst kan nemen tijdens de kantooruren.
Aangezien we met BPost werken kan je ook gebruik maken van het postkantoor of de verschillende afhaalpunten van Kiala en postpunten.
 

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is?

Via e-mail word je op de hoogte gehouden over de status.
Na de bevestigings van je betaling (via e-mail) wordt je pakket zo snel mogelijk klaar gemaakt. Bij vertrek uit ons depot krijg je automatisch een mail met een bevestiging van de verzending. Vanaf dat moment kan je het pakket binnen de aangeduide levertermijn verwachten en kan je het ook volgend via een uniek code.
 

Kan ik de status van de verzending ergens opvolgen?

Je krijgt bij de verzending van je pakket een e-mail waarin je je bestelling kan volgen via een traceerlink van Bpost.  Je kan ons ook ten allen tijde per email contacteren voor een update van je bestelling.
 

Ik was niet thuis op het moment van de levering, waar vind ik mijn pakket?

Wanneer je niet thuis was op het moment van de levering, vind je normaal daarvan een kennisgeving in je brievenbus. Afhankelijk van je keuze kan je dan het pakket een tweede keer laten leveren of zelf gaan ophalen in het postkantoor.

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?
Wanneer een bestelling 1 à 2 dagen na de verwachte leveringstermijn niet aangekomen is, neem je best zo snel mogelijk contact op met ons. Wij onderzoeken dan de levering en houden je op de hoogte.
 

Hoe kan ik me in- of uitschrijven voor uw nieuwsbrief?

Inschrijven
  • Bij registratie aanvinken
  • E-mailadres opgeven in nieuwsbrief-vak
Uitschrijven
  • Link onderaan in nieuwsbrief
 

Ik ontvang geen enkele mail parafarma. Hoe komt dit?

Bekijk eerst de map van ongewenste email. Vaak is er door foute email-instellingen een foutieve selectie gebeurd  waardoor de email in de verkeerde inbox komt.
Je kan ervoor zorgen dat de e-mails in uw postvak in komen door:
  • Rechts op te klikken en het e-mailadres toe te voegen aan de lijst van veilige afzenders
  • Het e-mailadres parafarma@telenet.be  toe te voegen aan uw contactpersonen.
Een overvolle mailbox kan ook de oorzaak zijn dat je geen e-mails meer kan ontvangen. Wanneer je enkele e-mails met grote bijlagen verwijdert, kan je onze e-mails terug ontvangen.

Ik wil geen enkele mail ontvangen van Parafarma. Is dat mogelijk?

Dit is niet mogelijk. E-mails maken een cruciaal onderdeel uit van de communicatie en service bij parafarma. Zo houden wij je via e-mail op de hoogte
  • van de status van je bestelling
  • van eventuele problemen bij bestelling en / of levering
  • van het laatste nieuws over nieuwe producten, promoties. en veranderingen bij parafarma(indien je dit wenst)

Kan ik een bestelling retourneren?

Ja, maar Medische hulpmiddelen kunnen niet geretourneerd worden. Enkel in geval van gebrek mag je, na het contacteren van Arcofarma, een bestelling retourneren.
Ander bestellingen kan je terugsturen binnen een termijn van 7 dagen, uiteraard ongebruikt en in de originele verpakking (stevige verzenddoos). De kosten en verantwoordelijkheid van deze verzending is ten uwe laste.

Ik heb het verkeerde product ontvangen of een product dat ik niet besteld heb. Wat doe ik?

Indien je een verkeerd product of een niet besteld product hebt ontvangen vragen we je contact op te nemen met onze klantendienst op parafarma@telenet.be  met vermelding van je bestelnummer. Wij zullen dan zo snel mogelijk deze vergissing rechtzetten.
 

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien het pakje zwaar beschadigd is of indien de verpakking geopend is neem je deze best nooit in ontvangst. Noteer alvast op de levering/ontvangstbon dat het pakje beschadigd is.
Eventueel kan je samen met de vervoerder controleren of het aantal producten juist is en de staat van de producten nazien. Neem een aantal foto’s, neem contact op met ons en bezorg ons de foto’s en een omschrijving van het probleem. Wij hebben deze informatie nodig om je verder te helpen.